هند

سفر به هند، سفر به صندوقچه اسرار در جنوب آسیا
خواستگاه تمدن سند
مرکز مبادلات تاریخی
سرزمین امپراطوری های کهن
تور هند بی شک یکی از هیجان انگیز ترین و به یاد ماندنی ترین سفر های عمر هر گردشگری خواهد بود. همانطور که در قدیم هم سیاحان بعد از بازدید از هند ان را کشور عجایب می دانستند و تا مدت ها از خاطرات سفر خود به این کشور تعریف می کردند.
۱۵ جاذبه توریستی برتر هندوستان

 

هندوستان، سرزمینی پرتکاپو با تضادهای شگفت انگیز است، جایی که دنیای سنتی و مدرن به هم می رسند. هفتمین کشور پهناور و دومین کشور پر جمعیت دنیاست. هند، از میراث غنی ای برخوردار است – دستاورد دورانی از فرهنگ ها و مذاهب مختلف که هر یک اثر خود را بر جای گذاشته اند.

کمی بیشتر درباره این مهد تمدن بدانیم:

شبه قاره هند با تجارت ، ثروت ، فرهنگ و تاریخ غنی و طولانی اش شناخته میشود. هند تا قبل از تسلط انگلیس ثروتمند ترین کشور جهان بود. پنج هزار سال پیش و در شبه قاره هند فرهنگ هارپن (Harappan) در دره سیندهو (Sindhu) ایجاد شد و همین نکته سرآغازی بزرگ در این گنجینه بزرگ آسیا بود.
هند هفتمین کشور بزرگ دنیا از لحاظ مساحت و دومین کشور از نظر جمعیت است. هند از لحاظ سیاسی یکی از دموکرات ترین کشور های دنیاست.
استقلال هند در تاریخ ۱۵ اگوست ۱۶۷۴ به وقوع پیوست. این روز، روز رهایی هندوستان از سلطه و قوانین بریتانیا بود. جالب است بدانید که هند در طول تاریخ هزار ساله خود هیچ گاه به کشوری حمله نکرده است!!! این مساله به معنای صلح طلبی است!!!

هند، مهد هزار دین و مذهب
در هند چهار مذهب هندو، بودا، جینی و سینک وجود دارد.

 

البته با وجود این همه تنوع فرهنگی، تور هندوستان را می توان فرصت مناسب برای دیدن هم زمان پیروان ادیان الهی مانند اسلام، یهود و مسیحیت در کنار هم دید. با وجود اینکه غالب مردم پیرو آیین های بودایی و هندو هستند؛ اما در هند ۳۰۰ هزار مسجد فعال برای مسلمانان وجود دارد.

 

 
معبد ویشنو (Vishnu) در شهرستانTirupathi در قرن ۱۰ ساخته شده ، بزرگترین زیارتگاه ها مذهبی در جهان است. بزرگتر از رم و یا مکه، به طور متوسط ۳۰هزار بازدید کننده دارد و ۶ میلیون دلار آمریکا به معبد در هر روز اهدا میشود

در سفر به هند بی شک یکی از نکاتی که توجه شما را به خود جلب می کند طیف متنوعی از لهجه ها، زبان و گویش های مختلف است که این تنوع منجر به تنوع فرهنگی بی حد و حصر هندوستان شده است .

هندوستان دومین منبع دانشمندان و مهندسان جهان

سیستم شماره گذاری و همچنین تعریف عدد صفر در هند اختراع شد.
در جولای ۱۹۸۷سانسکریت مادر زبان اروپایی شناخته شد از سوی دیگر این زبان، بهترین زبان برای برنامه نویسی کامپیوتری است.
شطرنج اختراع مهم هندوستان، که همه ساله علاقه مندان زیادی

با عجایب هند آشنا شوید
کشاورزی نه تنها شغل غالب مردم هندوستان است بلکه یکی از مهمترین بخش های اقتصادی این کشور نیز به شمار می رود
هندوستان بیشترین تعداد پست خانه در کل دنیا را دارد

در راه آهن هندوستان بیش از یک میلیون نفر استخدام هستند

هنر های رزمی ابتدا در هند ابداع شد و بعد ها توسط مبلغان بودایی به دیگر نقاط آسیا گشترش پیدا کرد

. را برای دیدن مسابقات شطرنج به سمت خود . یوگا یکی از قدیمی ترین ورزش های هندوستان است که قدمت ۵۰۰۰ ساله دارد

طبیعت بکر شبه قاره اسرار آمیز هند

هند بی شک یکی از متنوع ترین طبیعت ها در دنیا را دارد. این تنوع همه نوع سلیقه را پاسخ می دهد.
شما چه آب و هوایی را دوست دارید؟
سرد در کوههای پوشیده از برف هیمالیا یا گرم در بیابان های هند؟!

اگر از کشوری می آیید که هوای گرم و خشک دارد و مایل هستید که انرژی از دست رفته خود را با نسیم خنک و یا حتی هوای سرد، بدست بیاورید؛ به شما پیشنهاد می کنیم به منطقه کشمیر سفر کنید. شما در کشمیر سردترین نقطه را تجربه خواهید کرد، جایی که مرتفع ترین آبشار جهان یعنی چراپونجی (Cherrapunji) قرار دارد.

در همین کشور شما خشک ترین منطقه روی کره زمین یعنی بیابان تیهار (Thar) را خواهید دید.

بیش از نیمی از مرز های کشور هند به سواحل زیبا منتهی می شود. البته هرگز فراموش نکنید که هند در شمال خود میزبان رشته کوه های هیمالیا، مرتفع ترین کوه دنیا، است.

در راه سفر به سمت کوه های هیمالیا حتما از پل بایلی دیدن کنید. پل بایلی(Baily) مرتفع ترین پل جهان است و در دره لاداخ (Ladakh) بین رودخان های دراس(Dras) و سورو(Suru) در کوه های هیمالیا واقع شده است. این پل توسط ارتش هندوستان در سال ۱۹۸۲ ساخته شده است .

واراناسی که تحت عنوان بِنارس(Benara) شناخته شده است، شهر تاریخی است که به عقیده پیروان بودا، ۵۰۰ سال قبل از میلاد توسط خدای بودا بازدید شده است و از قدیمی ترین شهر هایی است که هنوز مسکونی است
جذب می کندبا ما همراه باشید تا شما را با چند شهر دیگر هندوستان آشنا کنیم:

آکرا:
آکرا را بیشتر با تاج محل میشناسند. تاج محل یکی از بزرگترین و مشهورترین عمارت هایی است که توسط شاه جهان، برای همسر محبوبش بنام ممتاز محل، بنا شده است.

تاج محل یکی از عجایب هفتگانه جدید به شمار می آید و سومین سایت میراث تاریخی دنیاست. ساخت تاج محل ۲۲ سال طول کشید و توسط ۲۰ هزار کارگر، معمار و جواهرکار، برای ساخت بنا و باغ های آن، بنا شد. حال از خودتان بپرسید که آیا می شود به هندوستان سفر کرد و این بنای زیبا را ندید؟

جیپور:
شهری که به شهر صورتی شهرت دارد. مرکز ایالت راجستان است و از مراکز مشهور توریستی و آموزشی هند به شمار می آید.

گردشگران بسیاری برای تماشای قلعه ها، کاخ ها و بنا های تاریخی به جیپور می آیند تا عظمت و شکوه گذشته آن را در این بنا ها ببینند.
بهترین هتل ها در جیپور واقع شده است.

گوآ:
مطمئن باشید علاقه مندان به ساحل آفتابی حتما دربرنامه تور خود یک زمان را به سواحل زیبای گوآ اختصاص میدهند. به خاطر سواحل زیبا و بکرش بسیار معروف است و بدون شک ۹۰ درصد فعالیت های گردشگری در سواحل گوآ انجام میگیرد.

گوآ دو فصل اصلی گردشگری دارد : زمستان و تابستان
در زمستان غالبا گردشگرانی از اروپا به گوآ می آیند تا از هوای مطبوع آن لذت ببرند. در حالی که در تابستان که فصل بارانی گوآ به حساب می آید، گردشگرانی از اطراف هند برای گذران اوقات فراغت به این منطقه سفر میکنند.
بدون شک بسیار از گردشگران به خاطر آرامش و زندگی ساده و بدون دغدغه رایج در این منطقه، گوآ را به عنوان خانه دوم خود انتخاب میکنند.

کشمیر:
کشمیر مهد هیمالیا است. کشمیر را به عنوان بهشت روی زمین می شناسند و یکی از زیباترین نقاط روی زمین است. هرچند که در دو دهه تروریسم، زیبایی این زادگاه هیمالیا را تحت شعاع قرار داد.

دولت جامووکشمیرسهم نطقه جغرافیایی اصلی شناخته شده به عنوان “ناحیه زیرین هیمالیا” ویا “جلومدره” (کشمیر)، “ناحیه داخلی هیمالیا” یا “درهایندوس” (مناطقلاداخومرزی) نیزنامیده میشود ” ناحیه بیرونی هیمالیا “ویا” رشته کوه جنوب “(جامو) قرار دارد.

هیچ چیز از زیبایی بی حد و حصر کشمیر کم نمی کند. مطمئن باشید مناظری در کشمیر خواهید دید که نمونه آن را در هیج جای دنیا نخواهید یافت.

دهلی:
و اما نوبت به پایتخت پر هیاهوی هند رسید. دهلی به حق تاج پایتختی را برسر دارد. سنت و مدرنیته در کنار هم در هلی نو دهلی قدیم!

پایتخت هندوستان با جاذبه های متنوع و وسیعی از جمله مساجد، کاخ ها، بناهای تاریخی انعکاس دهنده تاریخ هندوستان است. از جمله مکان های مهم دهلی قدیم است که قلعه باشکوه سرخ (Red Fort) در آن قرار دارد.

اما از زیبایی های دهلی نو میتوان به ساختمان های مدرن دولتی، سفارتخانه ها و … اشاره کرد.قطب منار (QutubMinar)دومین برج مناره ای بلند تاریخی در هند است.

نکته آخر ما برای شما در سفر به هند؛
بی هیچ شکی بعد از انتخاب تور هند دوباره تصمیم به بازگشت به این کشور را خواهید گرفت. تنها چیزی که ممکن است برای گردشگران کمی دشواری ایجاد کند، تنوع فرهنگی هندوستان است، اما بدانید در هر سفری با احترام به جامعه محلی می توانید سفر خود را به بهترین خاطره خود تبدیل کنید..