uae-abudhabi-grandmosque

با این ۲۳ دلیل به عجیب بودن امارات پی می برید!

دلیل برای عجیب بودن امارات در بین شهرهای دنیا

امارات متحده عربی را می توان کشوری منحصر به فرد محسوب کرد. در ابتدا باید اذعان داشت که این کشور جز معدود کشورهای باقی مانده در جهان است که با سیستم پادشاهی مطلقه اداره می‌شود. موضوع فوق به این معنی است که در این کشور برخلاف برخی از دیگر سیستم های سلطنتی مانند انگلستان که مجلس دارای قدرت اصلی و سیاسی است، پادشاه حاکم مطلق بوده و تمامی مسائل را در اختیار دارد. علاوه بر این سیستم های پادشاهی عموما بسیار ثروتمند بوده و پول های کثیفی را به دست می‌آورند. برای مثال در امارات و بسیاری از دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس، منابع عظیم نفت و گاز وجود داشته و این موضوع سبب ایجاد رفاه و ثروت هنگفتی شده است.با این ۲۳ دلیل به عجیب بودن امارات پی می برید!

این ثروت در ترکیب با جوامع فوق العاده محافظه کار و سنتی، محیطی منحصربه فرد ایجاد کرده است. بسیاری از مردم مناطق جنوب آسیا با هدف جستجوی کار به شهر دوبی مراجعه کرده و از فرصت های شغلی با درآمدهای زیاد در این شهر بهره می برند. این موضوع سبب پدیدار شدن آمارهای شگفت انگیزی شده است. برای نمونه اگر چه جمعیت ساکن در امارات متحده عربی بالغ بر چند میلیون نفر می شود اما تنها بخش کوچکی از این جمعیت، شهروندان قانونی این کشور محسوب شده و مابقی کارگران مهاجر هستند. این موضوعی است که حاکمین این کشور به تداوم آن علاقه مند بوده و به دست آوردن شهروندی امارات تقریبا امری بی سابقه محسوب می شود. بنابراین اگرچه افراد زیادی با هدف کار و فعالیت به این کشور مراجعه کرده و برای سال هایی طولانی در آن اقامت می‌کنند اما معمولا این افراد پس از پایان زمان کار خود باید امارات را ترک کرده و به کشور خود بازگردند.

این دلایل نشان می دهد که امارات متحده عربی یکی از عجیب ترین کشورهای دنیا است:

مسلمانان در طول ماه رمضان بر فراز بام بلندترین آسمان خراش دبی به نسبت سایر افراد این شهر به مدت دو دقیقه دیرتر افطار می کنند زیرا خورشید در این ارتفاع برای مدت زمان بیشتری قابل مشاهده است.

در شهر دبی هیچ آدرس و کدپستی وجود ندارد و این موضوع به معنی این است که اداره پست این شهر؛ هیچ مرسوله ای را به هیچ آدرسی تحویل نمی‌دهد. هر یک از مردم این شهر در اداره پست یک صندوق اختصاصی داشته و باید محموله های خود را در این صندوق ها دریافت کنند.

حدود یک چهارم از جرثقیل های بزرگ پروژه های ساختمان سازی جهان، در شهر دبی قرار دارد. براساس آمار این رقم در حدود ۳۰ هزار عدد است.

 

ابوظبی صاحب بیشتر ساختمان های کرایسلر در منهتن است.

اگرچه کشور امارات متحده عربی از نظر تولید آلاینده های جوی در جهان شرایط بسیار مناسبی داشته و سومین کشور پاک از این نظر محسوب می شود. اما این کشور همچنین یکی از طرفداران اصلی پروتکل کیوتو و حامی گسترش سوخت های پاک است؛ هر چند که هم اکنون نیز بیشتر صنایع این کشور با گاز فعالیت می‌کنند.

در شهر ابوظبی شما می توانید عابربانک هایی را پیدا کنید که به مشتریان شمش طلا می‌دهند.

دنیای جزیره ها یا The World Islands یک پروژه در حال اجرا است که در آن مجموعه ای بسیار مشهور و گران قیمت در حال ساخت است که کاملا روی دریا شناور خواهد بود.

اعراب تنها ۱۳ درصد از ساکنین امارات متحده عربی را تشکیل می دهند. بیشترین ساکنان این کشور اهالی کشورهای جنوب آسیا هستند.

از بین ۹ میلیون نفر ساکن این کشور؛ تنها یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر شهروند محسوب شده و بقیه آنها را کارگرانی که عمدتا از کشورهای جنوب آسیا با هدف کسب درآمد بیشتر و ساخت آینده ای بهتر برای خود به امارات آمده اند تشکیل می دهد. این موضوع به منزله این حقیقت است که نزدیک به ۹۰ درصد ساکنین این کشور را افراد خارجی تشکیل داده اند.

 

 

ابوظبی موفق به ساخت یک شهر جدید به نام مصدر Masdar City شده است که تمامی انرژی مورد نیاز خود را از طریق خورشید تامین می‌کند.

پس از اینکه شهر جوپلین Joplin در ایالت میسوری Missouri آمریکا بر اثر طوفان تورنادو تخریب شد، امارات متحده عربی به هر یک از دانش آموزان این شهر یک لپ تاپ هدیه داد.

وقتی از شیخ راشد بنیان گذار امارات متحده عربی پرسیده شد که آینده این کشور را چگونه پیش بینی می کنید، وی در پاسخ گفت: «پدربزرگ من با شتر تردد می کرد، پدر من هم از شتر برای رفت و آمد استفاده می کرد اما من سوار بر مرسدس بنز هستم، پسر من لندروور می راند و پسر وی نیز لندروور خواهد راند، اما احتمالا فرزند وی دوباره از شتر استفاده کند!» وی با این عبارات ترس خود را از تمام شدن منابع نفتی که اصلی ترین منبع ثروت کشورش محسوب می شود بیان کرد.

شهر دبی علی رغم اینکه در صحرا قرار دارد، دارای یک زمین گلف بسیار بزرگ است که تنها آبیاری روزانه آن نیازمند ۴ میلیون گالن آب است.

 

تا سال ۱۸۰۰ میلادی خلیج فارس با عنوان ساحل دزدان دریایی شهرت داشت. حاکمان فعلی این کشور که از جمله ثروتمندترین خاندان های جهان محسوب می شوند در آن زمان قبایل کوچک دزدان دریایی را تشکیل می دادند.

پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی بسیاری از مردم، کشور امارات را ترک کرده و خودروهای خود را در بخش های مختلف شهر و به ویژه فرودگاه دبی رها کردند. تنها به این دلیل که آن ها قادر به پرداخت اقساط خود نبوده و تصمیم به ترک کشور امارات گرفته بودند.

با توجه به ماشین های بسیار قدرتمند و پر سرعتی که مردم در کشور امارات متحده عربی از آن بهره می برند، پلیس این کشور از خودروهای لامبورگینی، بنتلی و فراری استفاده می کند.

بزرگترین پارک سرپوشیده جهان در ابوظبی قرار دارد. این پارک متعلق به شرکت فراری بوده و سریعترین ترن هوائی جهان در آن قرار دارد.

در سال ۱۹۵۶ میلادی فردی به نام فرانک لوید رایت Frank Lloyd Wright قصد داشت تا آسمان خراشی به ارتفاع یک مایل در شهر شیکاگو بنا کند. این طرح هیچگاه عملی نشد اما برج الخلیفه دبی با الهام از این طرح و با ارتفاع نیم مایل ساخته شده و بلندترین بنای جهان نام گرفت.

    • به دلیل روند سریع رشد شهر دوبی در سال ۲۰۰۹ میلادی، بیشتر بخش های این شهر هنوز به سیستم فاضلاب متصل نیست. وظیفه حمل و نقل و دفع فاضلاب بخش عمده شهر بر عهده ناوگانی از تانکر ها و کامیون ها قرار دارد.
    • در سراسر این کشور هیچ رودخانه ای وجود ندارد!
    • جزایر نخل The Palm Islands در شهر دوبی را می توان بزرگترین جزایر مصنوعی جهان محسوب کرد.
    • بر اساس مندرجات کتاب رکوردهای جهانی گینس، دوبی مال Dubai Mall بزرگترین مال در سراسر جهان از نظر وسعت محسوب می شود.
    • در دوبی یک پیست اسکی داخل سالن وجود دارد.