مالدیو، واقع شده در جنوب آسیای مرکزی، تا کیلومترها از هر سرزمینی، فاصله دارد. این زنجیره از جزایر با سواحل ماسه سفید و کرانه‌های آبی، اقامتگاه‌های لوکس و مجلل، در اقیانوس هند، پر از موجودات خارق‌العاده دریایی است. با چشم‌اندازهایی زیبا و کارت پستالی که در هر گوشه پراکنده شده‌اند، جای تعجب نیست که چرا مالدیو، مکانی پرگردشگر و جذاب است.

بهترین زمان سفر به مالدیو، بسته به دلایل سفر شما می‌تواند متفاوت باشد. خبر خوب این است که شما در هر موقع از سال که بخواهید می‌توانید به این بهشت گرمسیری سفر کنید؛ اما زمان‌هایی برای سفر به مالدیو، بهتر است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین زمان سفر به مالدیو را کشف کنید.

مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو بر اساس آب و هوا

مالدیو

اگرچه، گردشگران در هر زمانی از سال به علت وجود اقلیم گرمسیری و جریان‌های هوای گرم دائمی در مالدیو، می‌توانند به آنجا سفر کنند، اما بهترین زمان، بسته به علایق و اولویت‌های شما در سفر تعیین می‌شود.

فصل بارندگی و باران‌های موسمی

در دو بازه زمانی مشخص، در مالدیو، بارش‌های موسمی رخ می‌دهد: از ماه جولای تا آگوست (۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور) و بازه طولانی‌تر نوامبر تا مارچ (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین). البته اعلام دقیق زمان باد و بارش‌های موسمی در مالدیو، امری مشکل است، اما این موضوع، معمولا هر روز اتفاق نمی‌افتد. پس آگاه باشید که در این بازه زمانی گفته‌شده در بالا، ممکن است با بارش‌های موسمی روبه‌رو شوید.

تابستان

تابستان

با توجه به موقعیت مالدیو در نیم‌کره جنوبی، ماه‌های تابستانی بین دسامبر تا آپریل (۱۰ آذر تا ۱۰ اردیبهشت) است. این بازه زمانی، فصل خشک مالدیو به همراه آب و هوایی گرم، با محدوده دمایی ۳۰ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد است. اگر در این زمان از سال، قصد بازدید از مالدیو را دارید، مراقب باشید دچار کم‌آبی نشوید و مدت زمان زیادی را زیر آفتاب نگذرانید، زیرا ممکن است موجب سوختگی پوست‌تان، شود.

این فصل برای کسانی که می‌خواهند حمام آفتاب بگیرند، بسیار مناسب است. بارش باران در این زمان از سال، بسیار کم است. همچنین موجودات دریایی کمی در صخره‌ها در این زمان، زندگی می‌کنند.

زمستان

مالدیو

می تا نوامبر (۱۱ اردیبهشت تا ۹ آذر)، ماه‌های زمستانی مالدیو با میانگین دمایی ۲۵ درجه سانتی‌گراد هستند. احتمال بارش باران نیز در این فصل وجود دارد، اما قطعا این زمان نسبت به فصل تابستان، زمان مناسب‌تری برای سفر به مالدیو است.

به این ترتیب می‌توان گفت حتی با وجود باد و بارش‌های موسمی در جنوب غربی کشور، بهترین زمان سفر به مالدیو، از ماه می تا نوامبر است، زیرا در این زمان، با بهترین قیمت‌های اقامتگاه‌ها روبه‌رو خواهید شد. البته موج‌سواران هم در این زمان، می‌توانند از بهترین موج‌های دریا لذت ببرند و غواصان، بیشترین تعداد موجودات دریایی را در صخره‌های مرجانی می‌بینند.

بهترین زمان سفر به مالدیو بر اساس شلوغی جمعیت

فصل داغ توریستی

مالدیو

ماه دسامبر تا آپریل، فصل داغ مالدیو به‌شمار می‌آید. در این زمان، بیشترین جمعیت گردشگران در کشور وجود دارد، البته شما در مالدیو، هیچ‌وقت احساس شلوغ بودن نخواهید کرد.

قیمت اتاق‌ها و هزینه‌ها در این زمان، افرایش خواهد یافت؛ پس اگر در این زمان از سال به مالدیو سفر می‌کنید، خیلی زودتر، هتل و بلیط‌های هواپیمایتان را رزرو کنید.

فصل خلوت

از ماه می تا نوامبر، شما جمعیت کمتری را در مالدیو می‌بینید و هزینه‌های هتل‌ها و حتی اقامتگاه‌های لوکس، هم پایین‌تر است. البته باید بدانید در این زمان از سال، ممکن است باران ببارد.

بهترین زمان سفر به مالدیو بر اساس فعالیت‌های توریستی

موج‌سواری

موج‌سواری

از ماه آپریل تا ژوئن (۱۲ فروردین تا ۹ تیر)، بهترین زمان سفر به مالدیو برای موج‌سواران است. در طول این زمان، بیشترین احتمال وجود آب‌های شیشه‌ای و موج‌های متوالی در مالدیو است. اگر در ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) به مالدیو رفتید، حتما به دیدن مسابقات O’Neill Deep Blue Open WQS بروید؛ مکانی‌ که موج‌سواران را از سراسر جهان، به امید پیشرفت در این ورزش مهیج می‌بینید.

اسنورکل و غواصی

اسنورکل و غواصی

در ماه‌های زمستانی از ماه می تا نوامبر، بهترین زمان سفر برای اسنورکل و غواصان است. شفافیت آب در این زمان افزایش یافته و دید بهتری برای ستایش موجودات خارق‌العاده دریایی زیر سطح آب وجود دارد.

ویندسرفینگ و کایت‌سواری

کایت‌سواری

ویندسرفینگ و کایت‌سواری، هر دو از فعالیت‎های پرطرفدار و محبوب در میان گردشگران است. بسیاری از اقامتگاه‌ها و شرکت‌های راهنمای تورها، در مالدیو برای علاقه‌مندان، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنند و تجهیزات آن‌ها را اجاره می‌دهند.

بهترین زمان سفر برای مبتدیان که این ورزش مفرح را تجربه کنند، در تابستان است، زمانی‌که بادها و بارش‌های موسمی آب‌ها را تهدید نمی‌کنند. اگرچه برای حرفه‌ای‌ها، بهترین زمان سفر دقیقا معکوس است. آن‌ها در طول فصل بادهای موسمی، باید به مالدیو بیایند تا مهارت‌های خود را بیازمایند.

ماهیگیری

ماهیگیری

تابستان، بهترین زمان سفر به مالدیو برای رفتن به دریا و تجربه ماهیگیری از اقامتگاه خودتان یا با تورهای راهنما است. اگر دل‌تان تجربه‌ای متفاوت‌تر از یک روز معمولی ماهیگیری می‌خواهد، در شب به ماهیگیری بروید. قایق قبل از غروب آفتاب، ساحل را ترک می‌کند، به سمت یکی از صخره‌های نزدیک می‌رود و قبل از اینکه حتی متوجه شوید، اولین ماهی خود را گرفتید.

با وجود کارکنان قایق که شما را راهنمایی و انواع ماهی‌های صیدشده را به شما معرفی می‌کنند، این تجربه‌ای به یادماندنی در تمام عمرتان خواهد بود.

بهترین زمان سفر به مالدیو بر اساس رویدادها و فستیوال‌ها

نکته مهم در مورد تعطیلات مالدیو این است که برخی از آن‌ها از تقویم گرجستانی پیروی می‌کنند، درحالیکه بقیه آن‌ها مطابق تقویم قمری اسلامی است. تعطیلات جزیره در اقامت شما، تاثیر چندانی نخواهد داشت، اگرچه برخی از گردشگران مردم مالدیو را در طول ماه رمضان، با مهمان‌نوازی کمتری توصیف می‌کنند.

فستیوال‌ها و رویدادهای زمستانی

روز هوراوی (Huravee Day)

روز هوراوی (در ماه جولای)، یک رویداد ملی در مالدیو برای بزرگداشت سلطان حسن، مردی که کشور را از دست غاصبان جنوب هند، آزاد کرد، است. سلطان حسن، مردی جنگجو و شجاع بود که در طول ۴ ماه جنگ مالدیو با جنوب هند، این کشور را رهبری می‌کرد. سلطان حسن متعلق به خانواده هورا در ماله بود و به همین علت، نام این فستیوال، روز هوراوی است.

این رویداد، جشنی پر از موسیقی، رقص و خوراک‌های لذیذ مالدیوی است.

روز استقلال

روز استقلال

مالدیو یکی از فقیرترین، کوچک‌ترین و منزوی‌ترین جزایر قاره آسیا است. در حال حاضر، مالدیو یکی از مشهورترین و اصلی‌ترین مقاصد ساحلی در اقیانوس هند به‌شمار می‌آید. این کشور تحت استعمار بسیاری از دولت‌های خارجی چون انگلستان، هلند، پرتغال و سلطان‌ها بوده است. در روز ۲۶ جولای ۱۹۶۵، مالدیو از حکومت دولت‌های خارجی آزاد شد و آن روز را روز استقلال نامیدند. از آن پس، در این تاریخ، مردم مالدیو به جشن و سرور می‌پردازند.

روز برد (Victory day)

از سال ۱۹۶۵، حکومت مستقلی بر مالدیو حکمرانی می‌کرد. در نوامبر ۱۹۸۸، کودتای ناموفقی در تاریخ مالدیو انجام شد. تعداد زیادی از مردم، در تیراندازی‌ها جان خود را از دست دادند و این واقعه دردناکی در تاریخ مالدیو است. این کودتا توسط چند فرد مالدیویایی خائن که قصد تهدید استقلال کشور خودشان را داشتند، انجام شد.

همچنین در سوم نوامبر ۱۹۸۸، گروه تروریستی سریلانکایی به حکومت مالدیو حمله کردند. آن‌ها قصد داشتند حکومت را براندازی کنند، اما موفق نشدند و از کشور گریختند. از آن پس، سوم نوامبر، روز برد نام گرفت و مردم، این روز را جشن می‌گیرند.

روز جمهوری

روز جمهوری

در تاریخ ۱۱ نوامبر ۱۹۶۸، رژیم سلطنتی مالدیو به جمهوری، تغییر پیدا کرد.

فستیوال‌ها و رویدادهای زمستانی

روز ملی

روز ملی

بر اساس تقویم اسلامی، روز اول ماه ربیع‌الاول (ماه سوم قمری)، روز ملی مالدیو است.

در سال ۱۵۵۸، پرتغالی‌ها به مالدیو حمله کردند و پس از کشتن سلطان کشور، مالدیو را مستعمره خود کردند. ۱۵ سال بعد، محمد تاکوروفانو به پایتخت آمد و به همراه یارانش، کشور را از پرتغالی‌ها، پس گرفت. از آن پس، این روز را روز ملی مالدیو می‌خوانند.

روز ماهیگیر

روز ماهیگیر

فستیوال روز ماهیگیر در مالدیو، یک رویداد سالانه خوشمزه است که هر سال در روز دهم دسامبر (۱۹ آذر) برگزار می‌شود. این جشن برای قدردانی از ماهیگیران برای کمک به اقتصاد بومی، گرفته می‌شود. اگر در این زمان به مالدیو رفتید، با شرکت در این فستیوال می‌توانید روش‌های سنتی ماهیگیری را یاد بگیرید و ماهی‌های دریایی متفاوتی چون ماهی تون اسکیپ جک (skipjack tuna) و ماهی ماکرل (frigate mackerel) را مزه کنید. این فستیوال، همچنین فرصتی برای آشنایی با زندگی و فرهنگ بومیان را برای شما فراهم می‌کند.

بهترین زمان سفر به مالدیو بر اساس هزینه هتل‌ها

مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو بر اساس هزینه هتل‌ها ماه‌های می تا جولای (۱۱ اردیبهشت تا ۹ مرداد) است.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌های مالدیو

مالدیو

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه‌های مالدیو به شرح زیر است:

  • پنجم در بهترین مقصد ساحلی ماه عسل
  • هفتم در بهترین مقصد ماه عسل

مالدیو؛ آب و هوا و اقلیم

ماله

نمودار تغییرات ماهانه دما و ریزش باران در ماله

آب و هوا در مالدیو، تحت اثر بادها و بارش‌های موسمی است. در زمستان، از نوامبر تا مارچ، هوا گرم است و رطوبت سبکی وجود دارد. در تابستان، از می تا نوامبر، بادهای قوی به همراه بارش‌های فراوان و طوفان‌ها وجود دارد.

 ماه  دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه ۳۰ ۷٫۶
فوریه ۳۰ ۵٫۱
مارچ ۳۱٫۱ ۷٫۴
آپریل ۳۱٫۱ ۱۳٫۲
می ۳۰٫۶ ۲۱٫۶
ژوئن ۳۰ ۱۷٫۳
جولای ۳۰ ۱۴٫۷
آگوست ۳۰ ۱۸٫۸
سپتامبر ۳۰ ۲۴٫۴
اکتبر ۳۰ ۲۲٫۱
نوامبر ۳۰ ۲۰٫۱
دسامبر ۲۹٫۴ ۲۳٫۱

میانگین ماهیانه دما و بارش در ماله

در میان این ماه‌ها، دوره‌های کوتاه ولی دلپذیری وجود دارند. دما در طول سال به‌صورت میانگین، ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.

ماه هفته اول (دما و بارش) هفته دوم هفته سوم هفته چهارم
ژانویه ۲۹٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر ۲۹٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر ۲۹٫۶ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر ۲۹٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر
فوریه ۳۰ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر
مارچ ۳۰٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر ۳۰٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر ۳۰٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر
آپریل ۳۱٫۱ سانتی‌گراد- ۱۱٫۸ سانتی‌متر ۳۱٫۱ سانتی‌گراد- ۱۰٫۳ سانتی‌متر ۳۱٫۱ سانتی‌گراد- ۸٫۹ سانتی‌متر ۳۱٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر
می ۳۰٫۵ سانتی‌گراد- ۱۹٫۵ سانتی‌متر ۳۰٫۴ سانتی‌گراد- ۱۷٫۴ سانتی‌متر ۳۰٫۲ سانتی‌گراد- ۱۵٫۳ سانتی‌متر ۳۰٫۱ سانتی‌گراد- ۱۳٫۲ سانتی‌متر
ژوئن ۲۹٫۹ سانتی‌گراد- ۱۶٫۲ سانتی‌متر ۲۹٫۷ سانتی‌گراد- ۱۵٫۲ سانتی‌متر ۲۹٫۶ سانتی‌گراد- ۱۴٫۱ سانتی‌متر ۲۹٫۴ سانتی‌گراد- ۱۳ سانتی‌متر
جولای ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۴٫۱ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۳٫۴ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۲٫۸ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۲٫۱ سانتی‌متر
آگوست ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۷٫۸ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۶٫۸ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۵٫۷ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۴٫۷ سانتی‌متر
سپتامبر ۳۰ سانتی‌گراد- ۲۳ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۲۱٫۶ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۲۰٫۲ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۸٫۸ سانتی‌متر
اکتبر ۳۰ سانتی‌گراد- ۲۱٫۵ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۲۱ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۲۰٫۴ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۹٫۸ سانتی‌متر
نوامبر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۹٫۶ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۹٫۱ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۸٫۶ سانتی‌متر ۳۰ سانتی‌گراد- ۱۸٫۱ سانتی‌متر
دسامبر ۲۹٫۳ سانتی‌گراد- ۲۲٫۴ سانتی‌متر ۲۹٫۱ سانتی‌گراد- ۲۱٫۶ سانتی‌متر ۲۹ سانتی‌گراد- ۲۰٫۹ سانتی‌متر ۲۸٫۸ سانتی‌گراد- ۲۰٫۱ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در ماله

بهترین زمان سفر به مالدیو، قطعا بین دسامبر تا آپریل است؛ بنابراین جای تعجب نیست که این زمان تعداد گردشگران و همچنین هزینه‌ها بالا است.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به ماله برویم

ماه حداقل دمای میانگین حداکثر دمای میانگین حداقل دمای ثبت شده حداکثر دمای ثبت شده تعداد روزهای بارانی
ژانویه ۲۴ ۳۰ ۱۷ ۳۱ ۳
فوریه ۲۵ ۳۰ ۱۷ ۳۳ ۱
مارچ ۲۶ ۳۱ ۲۲ ۳۲ ۱
آپریل ۲۸ ۳۲ ۲۲ ۳۸ ۳
می ۲۷ ۳۲ ۲۲ ۳۶ ۹
ژوئن ۲۶ ۳۱ ۲۲ ۳۵ ۱۷
جولای ۲۵ ۳۰ ۲۱ ۳۱ ۱۴
آگوست ۲۶ ۳۰ ۲۱ ۳۳ ۱۲
سپتامبر ۲۶ ۳۰ ۲۲ ۳۱ ۱۰
اکتبر ۲۵ ۳۰ ۲۱ ۳۴ ۱۱
نوامبر ۲۴ ۳۰ ۲۰ ۳۲ ۸
دسامبر ۲۴ ۳۰ ۲۱ ۳۳ ۴

حداقل و حداکثر دما در ماله

هزینه روزانه توریستی در ماله

هزینه یک روز اقامت در ماله حدودا ۱,۷۶۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به ماله سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در ماله انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.
لطفاً جهت اطلاع از خدمات تورهای مالدیو با شماره تلفن :۳۱۱۸۰-۰۵۴ تماس حاصل فرمایید.