هفت ترفند برای بستن چمدان

یا این امکان وجود دارد تا در عین همراه داشتن کلیه وسایل مورد نیاز، چمدان سبک‌تری داشت و از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کرد؟

 یکی از دغدغه‌های سفر، حمل و جابجایی چمدان‌ها است. علاوه بر این، در صورت سنگین بودن و داشتن اضافه‌بار، بویژه در سفرهای هوائی، ملزم به پرداخت هزینه اضافی نیز خواهید بود. اکثر خطوط هوائی هزینه‌ای درحدود ۲۵ دلار برای پذیرش هر چمدان‌ دریافت می‌کنند و مجموع این مبلغ برای یک خانواده ۴ نفره در حدود ۲۰۰ دلار است. ولی آیا این امکان وجود دارد تا در عین همراه داشتن کلیه وسایل مورد نیاز، چمدان سبک‌تری داشت و از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کرد؟ پس برای داشتن چمدانی سبک‌تر با هامون آرال همراه شوید!

۱.چمدانی با کیفیت استفاده کنید.

گول چمدان های ارزان قیمت را نخورید.زیرا ممکن است در سفر زیپ های چمدانتان در برود و باعث کلافگی شما و موجب بستن دست و پایتان شود.

۲.حداکثر سه جفت کفش

مهم نیست به کجا میروید و یا با چه کسانی هستید همیشه قانون ۳ جفت کفش را با احتساب کفشی که به پا دارید به عمل بیاورید.حتی میتوانید برای سفر های کاریتان ۲ جفت کفش ببرید.

۳.از کیسه ‌های کوچک و کیسه‌ های فشرده‌ ساز البسه استفاده کنید.

کیسه‌های فشرده ساز به دو دلیل پر استفاده هستند: آن‌ها حجم زیادی از لباس را به حجمی قابل مدیریت متراکم می‌کنند و وسایل شما را منظم نگه می‌دارند.

۴.لباس‌های خود را رول کنید تا فضای کمتری در چمدان اشغال کنند.

به همین ترتیب، کلیه سیم‌ها مانند شارژر را نیز رول و جمع کنید.

۵.انتخاب لباس مناسب

لباس‌هایی را انتخاب کنید که چروک نشده یا بو نمی‌گیرند و در صورت نیاز از رختشوئی هتل استفاده کنید.

۶.ساک‌های پارچه‌ای چرخ‌دار

هیچ چیزی مانند ساک پارچه‌ای وسایل را در خود جا نمی‌دهد، و ساکی که چرخ‌دار باشد، انتخاب خوبی برای طرفداران وسایل چند منظوره است. اگر ماجراجویی‌های شما اغلب نیاز به وسایل با اندازه و اشکال متفاوت دارد، ساک چرخ‌دار انتخاب هوشمندانه‌ای برای جا‌به‌جایی است. برای کسانی که بار زیادی حمل نمی‌کنند، کوله پارچه‌ای چرخ‌دار ۵۵ سانتی‌متری فضای کمتری در اختیارتان می‌گذارد اما از دردسر و هزینه تحویل بار نجات‌تان می‌دهد.

۷.زیاده روی نکنید

بخشی از فضای چمدان را برای اشیای خریداری شده در سفر و نیز سوغاتی خالی بگذارید.

هامون آرال سفر خوبی را برای شما آرزو مند است.