جاذبه های گردشگری کوالالامپور

مالزی یکی از مدرن ‌ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است و تنوع فرهنگی زیادی دارد. پایتخت آن نیز  کوالالامپور شهر زیبای کوالالامپور درساحل غربی شبه جزیره مالزی واقع شده است.

 برج‌های دوقلوی پتروناس

یکی از جاذبه های اصلی شهر کوالالامپور برج های دوقلوی پتورناس هستند. این برج ها طراحی و ساخت منحصر به فردی دارند و محلی برای تفریح و تجارت هستند.یکی از جاذبه های برج های دوقلوی پتروناس، پل آسمان است که در طبقه های ۴۱ و۴۲ قرار دارد.

آکواریوم KLCC  کوالالامپور

این که بدانید در دنیای زیرآب چه می گذرد بدون شک برای هر فردی جالب و زیباست.این آکواریوم یکی از بزرگترین مشهورترین اکواریوم های دنیاست،در این اکواریوم ماهی هایی زندگی می کنند که فقط در عمق دریاها می توان آنها را پیدا کرد.

 پارک آبی سان‌وِی

سان‌وِی، پارک آبی دوست داشتنی شهر کوالالامپور است. این پارک به دلیل محیط بسیار سرسبز و طبیعت زیبای و ساحل های شنی (یکی از زیباترین ساحل های ساخته شده به دست انسان)، هرساله گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند.

بلندی های گنتینگ

بلندی های گنتینگ، مجموعه تفریحی  و تجاری است و بالای کوه های تی‌تی وانسگا در ۴۵کیلومتری کوالالامپور قرار دارد،گردشگران می توانند در آرامش طبیعت خستگی زندگی شهری را به در کنند. این گردشگاه، آب و هوای خنک و کوهستانی و امکانات تفریحی متعددی همچون پارک های آبی دارد و بعضی های آن را لاس وگاس مالزی نیز می نامند.

غار میمونها
یکی‌ از مراکز توریستی مالزی باتو کیو یا غارمیمونها است.این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندووچند معبد کوچک.این  غاردر شمال شهر کوالالامپور در حدود ۱۱کیلومتری مرکز ان قرار دارد.

معبد ارولمیگو سری را جاکالیامان
یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی به شمار می رود.در معبد« آرولمیگو سری را جاکالیامان» تا چشم کار می کند همه جا از کف زمین گرفته تا ستون ها،دیوار و سقف از شیشه پوشیده شده است.

 برجایا هیل

اگر می خواهید چندین فرهنگ مختلف دنیا را در یکجا ببنید سفر به برجایا هیل این فرصت را به شما خواهد داد. برجایا هیل مجموعه ای است با وسعت بیش از ۸ هکتار و در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا که ۱ ساعت با مرکز شهر کوالالامپور فاصله دارد. این منطقه به دهکده فرانسوی ها نیز معروف است.اصلی ترین جاذبه برجایا هیل دهکده ای به سبک فرانسوی است،کمی بالاتر دهکده ژاپنی واقع شده که الهام گرفته از بوداییان ژاپن است.

پوتراجایا

ایده ایجاد چنین شهری به عنوان پایتختی اداری که از تراکم کوالالامپور کم کند، سال ۱۹۸۰ مطرح شد. جالب این است که سال ۱۹۸۵ شهر ساخته شده و استقرار نخستین وزارتخانه‌ها در آن شروع شده بود.