بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست. پایتخت آن صوفیه استشمال کشور تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد، در حالی که جنوب شرق از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار است. بیشتر اقلیم بلغارستان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است و نواحی ساحلی دریای سیاه نیز آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد.

درباره وارنا
وارنا پس از سوفیا و پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان است.این شهر بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان بشمار می رود
سواحل ماسه های طلایی
در شمال وارنا، سرزمین ماسه های طلایی که به واقع مروارید سواحل دریای سیاه محسوب می شود، به لطف پوشش گیاهی بی نظیر و سواحل نیلگون و وجود ماسه های طلایی رنگ، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است

در طول سفر خود به وارنا شما می توانید برای گذراندن وقتتان به بهترین وجه از تورهای بسیار مفرح و شادی که بصورت Optional عرضه می شود استفاده کنید.

بالچیک
سفر نیم روزی با اتوبوس، گردش و بازدید بعدازظهر از بالچیک آغاز می شود. تفرجگاهی کوچک در شمال ساحل دریای سیاه، بنیان شده در قرن پنجم قبل از میلاد، بالچیک امروزه مشهور است به عنوان اقامتگاه ییلاقی ملکه ماریا، ملکه فقید رومانی. عمارت آن ترکیبی است از گلچین سبکهای شرقی و اروپائی، با بوستانهای جذاب با بیش از ۶۰۰ گونه گیاهان نادر و کمیاب در سراسر جهان.

تور سافاری

این تور به مدت ۳ ساعت برنامه بوده و با استفاده از جیپ های مخصوص سافاری جنگل شما می توانید ساعاتی را در دل جنگل ها، رودخانه ها، آبشارها و دیدن طبیعت پارک جاذبه ها.

پارک جنگلی

زیباترین پارک آبی شرق اروپا و اولین پارک آبی در بلغارستان! طراحی شده به سبک منحصر به فرد موریس و مدیترانه ای!این پارک آبی زیبا در بخش شمال غربی ساحل توریستی GOLDEN SANDS، در جاده ی اصلی از سمت ساحل توریستی RIVERIA به سمت ساحل ALBENA واقع شده است. پارک آبیِ AQUAPOLIS در منطقه ی جنگلی وارنا قرار دارد و منظره ی زیبای دریا و تمامی ساحل توریستی از این پارک قابل مشاهده است.
تور کشتی دزدان دریایی
این تور به مدت ۴ ساعت بوده و شما سوار بر کشتی دزدان دریایی و پوشیدن لباسهای آنها خود را در سالهای گذشته ای که دزدان سلطان دریاها بودند حس می کنید.


شهر چهل کلیسا(نسپار)سفر در کنار ساحل جنوبی دریای سیاه از روستاهای زیبایی می گذرد که هر یک داستانی برای گفتن دارد. بازدید از شهر قدیمی نسبار که روی دماغه ای بیرون آمده از دریا واقع شده است ما را با مجموعه ای از کلیساهای قدیم مواجه می سازد که قدمت آن ها به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد. مغازه ها، کوچه های باریک و ساختمان های قدیمی زمان را به گذشته و دوران یونانی ها، رومی ها و بیزانس باز می گرداند.شهر تاریخی نسبار در بلغارستان بناهایی را مانند ارگ شهری، معبد آپولو، میدان عمومی، استحکامات شهری و خانه‌های چوبی در خود جا داده است

 شهر بلوگراچیک 

بین کوههای vedernik و venesta واقع شده است که در ۱۸۲ کیلومتری شمال غرب صوفیه قرار دارد. این صخره های عظیم همانند یک قلعه طبیعی بودند و در زمانهای گذشته توسط رومیان و بلغاریان مورد استفاده قرار میگرفت. این اثر تاریخی طبیعی به عنوان سمبل و نماد طبیعی بلغارستان به رسمیت شناخته شده است.
صومعه ریلا

این شهر در منطقه ای کوهستانی در دامنه ی جنوب غربی کوه های ریلاقرار دارد. در روزگار باستان این منطقه توسط یونانیان و رومیان مورد سکونت بوده و با مالکیت صومعه ریلا بوده است.


باغ دریایی
در بزرگترین  شهر بندری بلغارستان در وارنا قرار دارد. این  پارک عمومی به عنوان قدیمی ترین پارک بلغارستان  شناخته شده است، این شهر که  واقع در امتداد ساحل دریای سیاه می باشد ، جاذبه های توریستی مهم و دارای بناهای  یادبود ملی بسیاری می باشد.  پارک باغ دریایی که مکان تفریحی با تعدادی پلاژ ، موزه دلفین ها و چندین رستوران است از دیگر مکان های دیدنی وارنا می باشد.

جنگل سنگ کاری شده  ساخته شده از سنگ
یک پدیده منحصر به فرد طبیعی ، واقع در ۱۸ کیلومتری غرب وارنا، بازدید از این جنگل فقط در تابستان امکان پذیر است.
دارای پدیده های شگفت انگیز از بقایای ما قبل تاریخ و ستونهای سنگی ۵ الی ۶ متری است که بینندگان را مات و مبهوت می کند.

شب بلغاری
شبی خاطره انگیز را در منطقه زیبای آلبنا در کنار خانواده خود تجربه کنید. گشت با قطار در منطقه وبرنامه های شاد و مهیج از جمله سیرک، شعبده بازی، رقص های محلی و سنتی، نمایش روی آتش و موسیقی زنده سنتی.