کسانی که شغلشان را کنار می‌گذارند و به دنبال جهانگردی می‌روند و با رفتن به هر مقصد یکی از تیک‌های فهرست آرزوهایشان را برمی‌دارند از نظر ما بسیار ستودنی و جالب هستند. البته روند زندگی نمی‌تواند برای همه ما به اینگونه باشد و بسیاری از ما سالها و شاید دهه‌ها از آخرین باری که به مکان مورد علاقه ‌مان سفر کرده‌ایم می‌گذرد. اما سفر کردن و دیدار از مناظر شگفت سیاره زمین هنوز هم ارزش همت به خرج دادن را دارد.

 

استشمام عطر گلهای لوندر در مزارع پراونس (Provence) در فرانسه

مزارع معطر لوندر در پراونس که از ماه ژوئن تا آگوست شکوفا می‌شوند دریایی ارغوانی رنگ را می‌آفرینند که منظره‌ای خارق العاده، مملو از رنگ و معطر را پیش روی شما قرار می دهد. در چنین مکانی فقط کافیست چشمان خود را ببندید، نفس عمیق بکشد و لذت ببرید.

breathe-in-the-lavender-fields-in-provence-france-746541-1463533391-640x0c

گشت و گذار در خلیج هالانگ (Ha Long) در کشور ویتنام

سنگ ‌آهک‌های برج ‌مانند و جزایری با جنگل‌های بارانی که توسط آب‌های سبزرنگ زمردگون احاطه شده‌اند از مناظر زیبای خلیج هالانگ در تنگه تانکین واقع در کشور  ویتنام است که بیش از ۱۶۰۰ جزیر کوچک و بزرگ را در خود جای داده و اغلب آنها خالی از سکنه هستند. این منطقه برای گردشگران طبیعت، غواصان اسکوبا (غواصانی که با لوله تنفسی زیر آب می‌روند)، صخره ‌نوردان و کوهنوردان بسیار مسحور کننده است.

ha-long-bay-vietnam-746542-1463533736-640x0c

گرم شدن در نزدیکی آبگیر شامپاین (Champagne Pool) در کشور نیوزیلند

آبگیر شامپاین که در جزیره شمالی نیوزیلند واقع شده در واقع یک چشمه آب گرم زمینی است که حاصل فوران گرمابی یا هیدروترمال زمین در ۹۰۰ سال پیش می باشد. به سبب فراوانی گاز دی اکسید روان و تشکیل حباب‌های بسیار در سطح آبگیر که شباهت زیادی به شامپاین دارد چنین نامی برای آن برگزیده شده و رنگ‌های غیرطبیعی آن نیز حاصل رسوب‌های معدنی می‌باشد. دمای آب داخل آن حدود ۱۶۳ درجه فارنهایت است که شنا کردن در آبی با این دما به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

main-original-640x0c-500x800

تاب سواری روی “لبه مرگ” در کشور اکوادور

لا کاسا د آربول (La Casa Del Arbol) در بانوس که برای گردشگران نه چندان علاقه ‌مند به تکنولوژی حائز جذابیت فراوانی است در کشور اکوادور واقع شده و به دلایل روشن با عنوان “تاب سواری روی لبه مرگ” معروف است. در این نقطه کسانی که ترس از ارتفاع برایشان معنا ندارد بر بالای یک گودال بسیار عمیق که در واقع دهانه کوه آتشفشانی تانگوراهوآ، یک آتشفشان چینه‌ای، است به تاب سواری می‌پردازند. خانه درختی که این تاب به آن متصل است در واقع یک پایگاه لرزه‌نگاری می باشد.

main-original-640x0c-1

قدم زدن در میان جنگل ساگانو بامبو (Sagano Bamboo) در کشور ژاپن

جنگل ساگانو بامبو که در حاشیه شهر کیوتو در کشور ژاپن قرار دارد یک  سرزمین شگفت ‌انگیز و جادویی از ساقه‌های نورسته و سربه فلک کشیده بامبو است که به آرامی با ورزش باد به این سو و آن سو می روند و با صدای غژغژ و به هم خوردن خود فضایی وهم ‌آلود برای شما رقم می‌زنند.

sagano-bamboo-forest-in-japan-746546-1463595732-640x0c-500x800

پیاده‌روی کنار دریاچه‌های پلیتویس(Plitvice Lakes) در کشور کرواسی

دریاچه ‌های پلیتویس که در مرکز کشور کرواسی و در مرز بوسنی و هرزگوین واقع شده‌اند درون یک پارک ملی (ثبت شده در سایت میراث‌ جهانی یونسکو) با درختان انبوه قرار دارند که تا چشم کار می‌کند ۱۶ دریاچه با آب‌های بسیار شفاف و مجموعه‌ای از آبشارها و آبریزهای پلکانی غنی از مواد معدنی در گوشه و کنار آن وجود دارند.

main-original-640x0c-2

گشت و گذار در ماکو پیکو (Machu Picchu) در کشور پرو

شهر قوم اینکاها که در ارتفاعات کوههای آندس قرار دارد در قرن پانزدهم میلادی بنا شد و سپس به حال خود رها شد. امروزه  رفتن به این مکان برای کوهنوردان یک چالش بزرگ است که در نهایت مشاهده یک منظره پانورامیک خیره‌ کننده پاداش آن خواهد بود.

machu-picchu-peru-746549-1463595902-640x0c

شناور شدن در هوا بوسیله یک بالن هوای گرم در کاپادوکیه (Cappadocia) در کشور ترکیه

مناظر نفس‌گیر از صخره‌های دودکشی شکل که به صورت کاملا طبیعی شکل گرفته اند و هودو (hoodoos) نام دارند، چشم انداز‌های پانورامیک و منظره بالون‌های هوای گرم که در هوا معلق هستند در کنار تجربه پرواز در بلندای آسمان و مشاهده شهر نیمه‌خشک کاپادوکیه از جمله جادوهای این منطقه از کره زمین است.

float-on-a-hot-air-balloon-in-cappadocia-turkey-746550-1463596045-640x0c

تماشای حیات وحش در جزایر گالاپاگوس (Galapagos)

جزایر گالاپاگوس در اکوادور، یک مجمع ‌الجزایر آتش ‌فشانی در اقیانوس آرام است که توسط چارلز داروین نظریه‌ پرداز تکامل مورد مطالعه قرار گرفت و به خاطر تعدد گونه‌های زیستی بومی آن (که منحصر به این جزایر هستند) مشهور است و از آن جمله می‌توان به لاک ‌پشت‌های عظیم ‌الجثه، ایگوآناهای دریایی، پرنده‌های باکلان غیرپروازی، پنگوئن‌های کوچک، نوعی پرنده گرمسیری با پاهای آبی به نام بوبی و مرغ دله باشکوه اشاره کرد.

galapagos-islands-746552-1463596162-640x0c