شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هامون آرالشرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هامون آرال

Thank you for regestrition

در حال حاضر عضو هستید؟

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هامون آرالشرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هامون آرال
فراموشی رمز عبور ؟

آیا یک حساب کاربری ندارید؟

وقت سفارت آمریکا

اخذ ویزای آمریکا و پیکاپ پاسپورت آمریکا

افراد در سراسر دنیا با اهداف مختلف برای گرفتن ویزای آمریکا اقدام می‌کنند، بر همین اساس بیش از ۱۰۰ نوع ویزا برای ورود به آمریکا وجود دارد، اما در حالت کلی ویزاهای آمریکا به دو دسته‌ی مهاجرتی و غیر مهاجرتی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه‌ با انواع ویزاهای مهم که بیشتر افراد برای ورود به این کشور درخواست می‌دهند آشنا می‌شویم:

انواع ویزای آمریکا

ویزای B1: ویزای توریستی آمریکا می‌باشد و بیشتر برای متقاضیانی است که به قصد انجام امور تجاری و بازرگانی، انجام امور استخدام در آمریکا، سرمایه‌گذاری و انجام مأموریت‌های شغلی کوتاه مدت به آمریکا سفر می‌کنند. حداقل زمان اعتبار این نوع ویزا ۳ ماهه است، اما به طور معمول برای افرادی که برای اولین بار متقاضی این نوع ویزا هستند، به صورت ۶ ماهه صادر می‌شود.

ویزای نوع B2: این نوع ویزا نیز از نوع توریستی می‌باشد و افرادی که به قصد، تفریح و بازدید از جاذبه‌های توریستی آمریکا، انجام معاینات پزشکی در آمریکا، بازدید از مکان‌های آموزشی و ورزشی و در نهایت کسانی که قصد دیدار از اقوام و دوستان خود در آمریکا را دارند از متقاضیان ویزا نوع B2 هستند.

ویزای نوع B1 و B2: این نوع ترکیبی از دو نوع ویزا بالا است، با این تفاوت که افراد دارنده‌ی این ویزا از اختیارات بیشتری برخوردار هستند به طور دقیق‌تر ویزای B1 و B2 تکمیل‌شده‌ی ویزا نوع B2 است؛ یعنی اگر شما قصد دیدار اقوام خود در آمریکا را داشته باشید با داشتن این نوع ویزا اختیار بیشتری برای انتخاب محل اقامت خود در این کشور را دارید، اما ویزای نوع B2 اختیارات کمتری به شما می‌دهد.

ویزای دانشجویی آمریکا: ویزا تحصیلی آمریکا به ۲ نوع تقسیم‌بندی می‌شود:

  • ویزا F1: این نوع ویزا برای افرادی است که می‌خواهند در مقاطع دانشگاهی (فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا) و یا دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی در آمریکا ادامه تحصیل دهند. حداقل زمان اعتبار این ویزا یک‌ساله می‌باشد، به این نکته توجه داشته باشید که افراد دارنده این نوع ویزا اجازه کار در آمریکا را ندارند به استثنا کار در محیط دانشگاه به مدت ۲۰ ساعت در هفته.

    همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال دانشجو، می‌توانند با داشتن ویزا F2 وارد آمریکا شوند.

  • ویزا F2: افراد دارنده‌ی این ویزا مجاز به تحصیل در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، دوره‌های آموزشی شبانه و دوره‌هایی که نیاز به تحصیلات آکادمیک ندارند، هستند. این افراد نیز اجازه کار در آمریکا را ندارند و فرزندان آن‌ها نیز فقط مجاز به ادامه‌ی تحصیل تا مقطع دیپلم هستند.

    دارندگان ویزای F2 در صورت مایل بودن به ادامه تحصیل و داشتن تحصیلات آکادمیک باید ویزای خود را به F1 تغییر دهند.

  • ویزا J1: این نوع ویزا برای افرادی است که برای تحقیق، آموزش و یا تدریس در محیط‌های فرهنگی وارد کشور آمریکا می‌شوند، این نوع ویزا قابل تمدید به ویزاهای نوع دیگر نیست اما تا ۷ سال قابل تمدید می‌باشد.

گرفتن وقت سفارت آمریکا برای مصاحبه

گرفتن وقت سفارت آمریکا به صورت آنلاین امکان‌پذیر است، بعد از وارد شدن به سایت سفارت، اولین قدم پر کردن فرم DS 160 می‌باشد، فرم DS 160 از اصلی‌ترین فرم‌های مربوط به سفارت است و باید با دقت فراوان پر شود، بنابراین بهتر است که برای پر کردنش از افراد با تجربه مشورت بگیرید.

در قدم دوم، شما باید با استفاده از ایمیل خود یک حساب کاربری بسازید تا بتوانید در مراحل بعدی با سفارت در ارتباط باشید.

دقت کنید که به دلیل اینکه کشور آمریکا در ایران سفارت ندارد، شما باید برای مصاحبه‌ی حضوری، از طریق یک کشور دوم وقت بگیرید، آمریکا برای تسریع کار، ۳ کشور ارمنستان، دبی و ترکیه را برای مصاحبه به ایرانیان معرفی کرده است. پس هنگام پر کردن فرم، به انتخاب کشور مقصد برای مصاحبه دقت کنید.

قدم سوم بعد از پر کردن فرم، واریز مبلغ برای سفارت است که این مرحله را هم باید به صورت آنلاین از طریق درگاه سفارت انجام دهید، قدم چهارم تعیین دقیق روز و ساعت مصاحبه است. لازم به ذکر است، در صورتی که نتوانید در وقت تعیین شده در سفارت حضور پیدا کنید، مبلغ واریزی شما تا ۱ سال در حساب کاربری شما محفوظ مانده و می‌توانید تا مدت زمان تعیین شده از آن استفاده نمایید.

قیمت ویزای آمریکا

خدمات ویزا هزینه
توریستی(ترکیه، امارات و ارمنستان) ۲۶۰ دلار
تعیین وقت پزشکی ۱۰۰ هزار تومان
تکمیل فرم DS160 ۱۵۰ هزار تومان
پرداخت فرصت مطالعاتی (SEVISFEE) نوع J ۲۵۰ دلار
پرداخت دانشجویی (SEVISFEE) نوع F ۲۷۰ دلار

مدارکی که هنگام مصاحبه در سفارت آمریکا باید به همراه داشته باشید

  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام پاسپورت‌های قبلی
  • فرم دعوت‌نامه، فرم I-134 یا رزرواسیون هتل
  • ترجمه شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج با طلاق به همراه اصل مدارک
  • مدارک شغلی شامل گواهی اشتغال به کار، ترجمه روزنامه رسمی، آخرین تغییرات و تصمیمات، حکم کارگزینی یا بازنشستگی، پروانه مطب یا نظام‌مهندسی، جواز کسب، پروانه بهره‌برداری، کارت پرسنلی یا بازرگانی، گواهی شورای اصناف و …
  • ترجمه سوابق بیمه
  • ترجمه سند ملکی به همراه اصل سند، مدارک مرتبط با خرید سهام در بازار بورس، خرید اوراق مشارکت و هر سرمایه‌گذاری مالی دیگر
  • نامه تمکن به انگلیسی Bank Statement
  • پرینت شش ماهه حساب بانکی لاتین
  • ترجمه و اصل کارت پایان خدمت یا معافیت
  • ۲ عدد عکس ۵*۵ رنگی با زمینه سفید
  • DS-160 Confirmation
  • Appointment Confirmation
  • مخصوص متقاضیان F1: فرم I-20، مدارک تحصیلی SEVIS Fee Payment Confirmation
  • مخصوص متقاضیان J1: فرم DS-2019، SEVIS Fee Payment Confirmation
  • برگه‌ی تعیین و واریزی سفارت
  • تأییدیه فرم DS 160

نکات مهم درباره ویزای آمریکا

  • زمان مصاحبه شما حداکثر ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
  • با توجه به اینکه اکثر متقاضیان درخواست ویزای توریستی نوع B1 و B2 را دارند، بنابراین هنگام پر کردن فرم به انتخاب نوع ویزای مورد درخواست خود دقت کنید.

فرم‌های مربوط به ویزای آمریکا

دانلود فرم‌ مشخصات دانلود لیست مدارک

پیکاپ پاسپورت آمریکا

در صورتی که با درخواست ویزای شما موافقت شده باشد، بعد از مصاحبه یک برگه‌ی صورتی به شما داده می‌شود که بعد از دریافت این برگه، حدوداً دو هفته‌ی کاری زمان احتیاج است تا سفارت پاسپورت شما را تحویل دهد، شما می‌توانید این زمان را در کشور مقصد اقامت داشته باشید، اما با توجه به اینکه هزینه اقامت در کشور مقصد و همچنین مدت زمان آن ممکن است برای متقاضی زیاد باشد، شما امکان این را دارید که به ایران برگشته و از آژانس‌های هواپیمایی معتبر بخواهید پاسپورت شما را به ایران برگردانند، این کار به اصطلاح پیکاپ پاسپورت نام دارد که در سال‌های اخیر مسافران زیادی برای گرفتن پاسپورت خود از سفارت این راه را انتخاب می‌کنند.

قیمت پیکاپ پاسپورت آمریکا

محل پیکاپ هزینه
دبی ۱۲۰ درهم
ابوظبی ۴۱۰ درهم
ایروان ۲۸۰ هزار تومان
آنکارا ۷۵ دلار

روزهای تحویل پاسپورت آمریکا در کشورهای مختلف

  • ارسال پاسپورت در ترکیه در روزهای یکشنبه و سه شنبه و جمعه می‌باشد، معمولاً این پروسه معمولاً ۲ تا ۳ هفته زمان می‌برد.
  • ارسال پاسپورت در امارات شنبه تا پنج شنبه انجام می‌شود و تکمیل این فرآیند معمولاً ۲ تا ۳ هفته زمان نیاز دارد.
  • ارسال پاسپورت در ارمنستان در روزهای ۳ شنبه هر هفته انجام می‌شود، این پروسه معمولاً ۱۵ روز کاری زمان نیاز دارد.