شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هامون آرالشرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هامون آرال

Thank you for regestrition

در حال حاضر عضو هستید؟

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هامون آرالشرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هامون آرال
فراموشی رمز عبور ؟

آیا یک حساب کاربری ندارید؟

وقت سفارت انگلیس

اخذ ویزای انگلستان و پیکاپ پاسپورت انگلیس

ویزای توریستی انگلستان به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که به قصد گردش و یا دیدار با خانواده خود به این کشور سفر می‌کنند.

برای درخواست ویزای توریستی انگلستان ابتدا باید وارد سایت سفارت شده و فرم مربوط به درخواست ویزا را پر کنید، بعد پر کردن فرم و واریز وجه به صورت آنلاین، روز انگشت‌نگاری شما مشخص می‌شود. (متقاضیان ویزا انگلیس، به طور معمول مصاحبه نمی‌شوند و فقط باید برای انگشت‌نگاری در سفارت انگلیس حضور پیدا کنند)

در سال‌های اخیر به دلیل بسته بودن سفارت انگلیس در تهران، ایرانیان متقاضی ویزا، می‌بایست برای انگشت‌نگاری، کشورهای ترکیه، ارمنستان و دبی را انتخاب می‌کردند، اما اخیراً سفارت انگلیس مجدداً در ایران شروع به کار کرده و امکان انگشت‌نگاری در آن فراهم شده است. شما هنگام گرفتن وقت می‌توانید هر کدام از کشورهای ایران، ترکیه، ارمنستان و دبی را انتخاب کنید.

در صورتی که وقت انگشت‌نگاری شما تهران باشد، باید در روز و ساعت اعلام شده از طرف سفارت انگلیس، برای انگشت‌نگاری به شرکت VFS (شرکت معرفی شده از طرف سفارت انگلستان) مراجعه کنید. این کار حدوداً ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. پس از انجام پروسه‌ی انگشت‌نگاری، بعد از گذشت ۱۵ الی ۳۰ روز کاری نتیجه ویزا برای شما پست خواهد شد.

در صورتی که وقت انگشت‌نگاری شما ترکیه باشد ، باید در روز و ساعت اعلام شده از طرف سفارت انگلیس، برای انگشت‌نگاری به سفارت انگلیس در ترکیه (آنکارا یا استانبول) مراجعه کنید. این کار حدوداً ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. پس از انچام پروسه‌ی انگشت‌نگاری، بعد از گذشت ۱۵ الی ۳۰ روز کاری، جواب ویزا و پاسپورت شما آماده است، در طی این مدت می‌توانید در ترکیه اقامت داشته باشید و یا به ایران برگردید و بعد از آماده شدن جواب، خود شما پاسپورت را تحویل بگیرید و یا آن را پیکاپ کنید. (در صورتی که می‌خواهید به ایران برگردید از آنجایی که پاسپورت شما در سفارت است، باید ۲ الی ۳ روز صبر کنید تا برگه‌ی خروج شما از طرف سفارت ایران در ترکیه صادر شود).

شرایط انگشت‌نگاری در ارمنستان مانند ترکیه است.

در صورتی که وقت انگشت‌نگاری شما امارات باشد، باید در روز و ساعت اعلام‌شده از طرف سفارت انگلیس، برای انگشت‌نگاری به سفارت انگلیس در دبی مراجعه کنید. این کار حدوداً ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. پس از انجام پروسه‌ی انگشت‌نگاری، بعد از گذشت ۱۵ الی ۳۰ روز کاری، جواب انگشت‌نگاری و پاسپورت شما آماده است، در طی این مدت می‌توانید در امارات اقامت داشته باشید و یا به ایران برگردید و بعد از آماده شدن جواب، خود شما پاسپورت را تحویل بگیرید و یا آن را پیکاپ کنید؛ اما لازم به ذکر است، از آنجایی که دبی برگه‌ی خروج مسافر بدون پاسپورت را صادر نمی‌کند، برای خروج از دبی یکی از ۳ سرویس زیر را باید خریداری کنید:

  • Passport pass back: مبلغی را باید نقداً در خود مرکز ویزا پرداخت کنید تا گذرنامه شما طی ۲۴ ساعت به شما بازگردانده شود و نتیجه ویزا ۱۵ تا ۲۵ روز بعد به شما اعلام می‌شود و شما می‌توانید پاسپورت خود را به سفارت ارسال کنید.
  • Super priority: این سرویس مخصوص افرادی می‌باشد که اقامت دبی یا ابوظبی دارند و هزینه آن ۶۰۰ پوند می‌باشد که نتیجه‌‍ی ویزا طی ۲۴ ساعت به شما اعلام می‌گردد، این مبلغ را می‌توانید به صورت آنلاین و یا نقداً پرداخت کنید.
  • Priority: با خرید این سرویس نتیجه ویزا طی ۸-۵ روز کاری ارسال شده و مبلغ ۲۱۲ پوند به صورت نقدی ویا آنلاین در مرکز ویزا دبی و ابوظبی پرداخت می‌شود و متقاضیانی که از ترکیه درخواست اخذ ویزا دارند می‌توانند ۲۱۲ پوند را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

قیمت ویزای انگلیس

خدمات ویزا هزینه
ویزای ۶ماهه ۲۶۰ دلار
ویزای ۲ساله ۶۵۰ دلار
ویزای ۵ساله ۱۰۹۰ دلار
ویزای ۱۰ساله ۱۴۳۰ دلار

در صورت ارئه خدمات در تهران به مبالغ فوق ۳۰دلار اضافه می گردد.

مدارکی که هنگام انگشت‌نگاری برای ویزای انگلیس باید به همراه داشته باشید

  • اصل پاسپورت فعلی با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت‌های قبلی و کپی از صفحات پاسپورت‌ها
  • یک نسخه تکمیل شده فرم درخواست روادید به همراه برگه تأییدیه وقت سفارت که توسط این مرکز انجام‌پذیر است.
  • ۲ قطعه عکس ۳.۵*۴.۵
  • اصل و یا کپی دعوت‌نامه معتبر، در صورت نداشتن رزرو هتل در انگلستان
  • اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج
  • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل (گواهی اشتغال به کار که در آن مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکرشده باشد و اینکه آیا این مرخصی ذکر شده باشد و یا اینکه مرخصی با حقوق می‌باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه ۶ ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …)
  • رزرو بلیط برای سفر به انگلستان
  • مدارک میزبان در انگلستان (دعوت‌نامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره‌نامه، آخرین برگه مالی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب، برق و گاز…)
  • اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای ۳ ماه گذشته، سپرده‌های بانکی و …
  • برای مدیران و سهام‌داران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای ۶ ماه گذشته الزامیست.
  • اصل و ترجمه رسمی سند ملکی، (در صورت اجاره دادان اصل و ترجمه اجاره‌نامه)
  • ترجمه رسمی (دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و نیازی به مهر دادگستری و تائید وزارت امور خارجه نیست.

فرم‌های مربوط به ویزای انگلیس

دانلود فرم‌ مشخصات دانلود لیست مدارک

قیمت پیکاپ پاسپورت انگلیس

محل پیکاپ هزینه
دبی ۱۸۰ درهم
ابوظبی ۴۲۰ درهم + ۳۸ درهم
آنکارا و استانبول (یکطرفه) ۷۰ دلار
آنکارا و استانبول (دو طرفه) ۱۱۰ دلار

پیکاپ پاسپورت انگلیس

در صورتی که بعد از انگشت‌نگاری به ایران برگردید و از یک آژانس هواپیمایی معتبر بخواهید پاسپورت شما را از سفارت تحویل بگیرد و به ایران برگردانند، به این عمل اصطلاحاً پیکاپ پاسپورت می‌گویند.

پیکاپ ویزا در ترکیه: پیکاپ ویزای انگلیس در کشور ترکیه، در روزهای یکشنبه و سه شنبه و جمعه ارسال می‌شود و معمولاً این پروسه به ۱ هفته زمان نیاز دارد.

پیکاپ ویزا در دبی: ارسال پاسپورت به سفارت انگلیس در کشور امارات شنبه تا پنج‌شنبه می‌باشد و این پروسه معمولاً ۲ هفته کاری طول می‌کشد.